Veelgestelde vragen kinderopvang:

Veel ouders hebben dezelfde vragen. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn hebben wij hieronder een aantal belangrijke vragen al beantwoord. Zit je vraag of antwoord er niet tussen? Neem gerust contact op met ons servicebureau.

Inschrijven:

‘Als ik inschrijf, zit ik daar dan aan vast?’

Nee, inschrijven is geheel vrijblijvend en zonder verplichtingen.

‘Mijn kindje is nog niet geboren. Kan ik dan al wel inschrijven?’

Ja, je kunt op elk moment inschrijven. We raden je zeker aan om al in te schrijven voor het kinderdagverblijf tijdens de zwangerschap.

‘Als er een wachtlijst is, wat dan?’

Wanneer er sprake is van een wachtlijst geldt de inschrijfdatum als uitgangspunt wie er als eerste aan de beurt is. Voorrang hebben broertjes en zusjes van reeds geplaatste kinderen. Ook uitbreidingsaanvragen van geplaatste kinderen hebben voorrang op nieuw te plaatsen kinderen.

‘Mijn kind wordt binnenkort 4 jaar. Moet ik dan opnieuw inschrijven voor de buitenschoolse opvang?’

Ja, de opvang op het kinderdagverblijf stopt automatisch wanneer je kind 4 jaar wordt. Wil je gebruikmaken van de BSO voor kinderen van 4 tot 13 jaar? Dan graag opnieuw inschrijven hiervoor.

We berekenen geen inschrijfgeld.

Plaatsing:

‘Ik heb een plaatsingsovereenkomst getekend. Wat gebeurt er verder?’

Wanneer je de plaatsingsovereenkomst ondertekend hebt geretourneerd, neemt de groepsleiding van de locatie ongeveer 6 weken voor de startdatum contact met je op voor het maken van een kennismakingsgesprek en de voortgang af te spreken.

‘Ik wil de opvang opzeggen, hoe doe ik dat?’

Dit kan per e-mail: communicatie@dolfijnheuvelrug.nl. Wij hanteren een opzegtermijn van één maand.

Ruilen of extra dagdelen:

‘Ik wil een dag ruilen. Kan dat?’

Wij bieden een ruilservice aan. Er moet natuurlijk plaats zijn op de groep en het moet passen binnen de personele bezetting (geen extra personele inzet).  ruilbeleid en flexibele opvang